Att visualisera en 2D värld i 3D
The Legend of Zelda: Link’s Awakening till Game Boy är ett älskat spel som har hyllats av mängder av spelkritiker och har sålts i svindlande sex miljoner exemplar (om man adderar försäljningssiffrorna för DX utgåvan som kom ut till Game Boy Color 1998). Nu har ett hängivet fan till spelet modellerat upp hela ön Koholint – där spelet utspelar sig – i 3D och resultatet är en fröjd för ögat.
Spelprojektet har en projektblogg som uppdateras väldigt ofta och har nyligen även öppnat för en publik betatestning. Grymt ambitiöst projekt måste jag säga.
En före och efter bild på den klassiska spelvärlden, 3D-världen som fortfarande är under produktion och 2D-världen i sin fina originalförpackning.
Ambitiöst? – ja! Snyggt? – Nej!
Men med tanke på att det inte är klart än kan det komma att ändras antar jag.
Vet inte om jag håller med dig, Jag tycker det är något charmigt och snyggt med lowtech 3D-modeller 🙂
[…] för 2D och 3D-koncept som blandas. Jag har ju tidigare skrivit om det ambitiösa projektet att 3D-rendera hela Link’s Awakening, Peter Sjöstrands perspektivvändande Mega Man-projekt och Second Lifes snyggaste område. Men det […]